De klantenfluisteraar van Jan van Setten

De klantenfluisteraar van Jan van Setten

De bestseller de Paardefluisteraar heb ik zelf niet gelezen, niet zo mijn genre denk ik. Dit boek van Jan van Setten trok me meer. Een boek dat makkelijk wegleest en vol staat met praktische tips en humoristische voorbeelden. Een boek dat gaat over het echt winnen van je klanten, niet voor één keer maar voor een langere termijn relatie.

Het is voor de lezers die tijdens de vakantie vast willen nadenken over hoe zij straks nog meer kansen van de aantrekkende markten gaan verzilveren.

P. Lencioni: De 5 frustraties van Teamwork

P. Lencioni: De 5 frustraties van Teamwork

In mijn vorige nieuwsbrief schreef ik over 'Harde resultaten met "softe" aandacht'. Nadien was ik met een nieuwe klant in gesprek over het thema van dit artikel. We spraken over het belang van vertrouwen als basis tot succes. Hij bleek zeer geinteresseerd en belezen te zijn in de groepsdynamica. Het was een boeiend en inspirerend gesprek waarin hij mij attendeerde op het boek van Patrick Lencioni,een tip die ik graag deel.

Een boek in verhaalvorm dat leest als een roman en gaat over ...

Tweets voor #Leads?

Tweets voor #Leads?

Ik lees het regelmatig op salesblogs en ook hoor ik het van deelnemers tijdens mijn trainingen. Cold Calling is 'Old School' en Social Media is 'New School'.

Alsof telefonische acquisitie niet meer zijn vruchten afwerpt en Social Media het nieuwe tovermiddel is om leads te genereren. Een, in mijn ogen, zinloze discussie die vooral gesteund wordt door verkopers die moeite hebben met acquisitie bellen. Een Tweet online droppen is nu eenmaal eenvoudiger dan het gesprek aangaan en de verbinding maken.

Harde resultaten met 'softe' aandacht

Harde resultaten met 'softe' aandacht

Onlangs publiceerde Effectory haar rapport 'Het verborgen potentieel van werkend Nederland', het resultaat van onderzoek naar de werkbeleving onder zo'n 400.000 medewerkers. Hoe staat het met de betrokkenheid tot en de bezieling in hun werk? Wat draagt daaraan bij?

Ik werd getriggerd door de titel 'het verborgen potentieel', daar heb ik wat mee. Daar liggen  schatten verborgen. Eén van de acht wegen die werden genoemd om het verborgen potentieel te ontsluiten is communicatie in een team. Op een open wijze, zonder de schuldvraag te stellen en met ruimte voor gedachtes en gevoelens van een ieder. 

Vuurwerk en oliebollen in je team

Vuurwerk en oliebollen in je team

Vuurwerk en de oliebollen in je team, hoe staat het ermee?

De decembermaand is bij uitstek de maand van rituelen en symbolen. Een mooi moment om dus eens stil te staan bij de functie van rituelen binnen een team. 

De zakelijke kennismaking

De zakelijke kennismaking

Het ritueel van de zakelijke kennismaking
Er zijn vele theorieën over het ontstaan en het waarom van de handdruk. De meest bekende theorie vertelt ons dat we elkaar de hand schudden om aan te tonen dat er niets te vrezen valt, in de middeleeuwen lieten de ridders elkaar zo zien dat ze geen wapens droegen.

Waar het team struikelt ligt een schat!

Waar het team struikelt ligt een schat!

'Waar het team struikelt ligt een schat!', maar dan moet je wel willen en durven te graven. We hebben het vast allemaal weleens meegemaakt in een team, de samenwerking loopt stroef, het lijkt wel of er meer tegen- dan meegewerkt wordt, er vormen zich kampjes, cynische grappen gaan over en weer en het kopieerapparaat krijgt rode oortjes van het geroddel om hem heen. Allemaal niet heel bevorderlijk voor de werksfeer en prestaties zo'n team met gedoe. Echter gedoe is een kado, uitpakken dus!! Weg met de schijnharmonie en eens bespreken hoe het echt zit.

Telefonische acquisitie, waarachtig een vak

Telefonische acquisitie, waarachtig een vak

Als je tot 10 kunt tellen dan kun je bellen, kun je communiceren dan kun je acquireren.

Makkelijker gezegd dan gedaan, de praktijk blijkt helaas nog al eens weerbarstiger te zijn. Op acquisitie kunnen mensen leeglopen, niet omdat ze het niet zouden kunnen maar omdat ze het nooit echt geleerd hebben. Ze gaan enthousiast van start, hebben hoge verwachtingen, ervaren dat het moeilijk is, hebben negatieve ervaringen en ontwikkelen zo negatieve gedachtes. En waarom nog dingen doen die niet leuk zijn en schijnbaar niets opleveren?