De klantenfluisteraar van Jan van Setten

De klantenfluisteraar van Jan van Setten

De bestseller de Paardefluisteraar heb ik zelf niet gelezen, niet zo mijn genre denk ik. Dit boek van Jan van Setten trok me meer. Een boek dat makkelijk wegleest en vol staat met praktische tips en humoristische voorbeelden. Een boek dat gaat over het echt winnen van je klanten, niet voor één keer maar voor een langere termijn relatie.

Het is voor de lezers die tijdens de vakantie vast willen nadenken over hoe zij straks nog meer kansen van de aantrekkende markten gaan verzilveren.

Hoe mooi zou het namelijk zijn als je kunt anticiperen op wat de klant denkt. In plaats van zoals velen doen op wat de klant zegt. Wat hij zegt zijn vaak niet meer dan de oplossingen die hij zelf bedacht heeft op zijn behoeften. Biedt jij voorgekookte oplossingen of vervul jij behoeften?

Wat zijn de echte wensen en verwachtingen van de je klant. Hoe denkt hij over jou, je concurrenten en zichzelf. Kan jij daarop inspelen en de klant geven wat hij werkelijk nodig heeft? Met veel flair en humor en aan de hand van praktische voorbeelden wordt je aan het denken gezet. Aan het denken over hoe jij de klant voor je kan winnen op een wijze die voor de klant en voor jou plezierig is.

Met heilige huisjes houdt van Setten geen rekening, hij schopt er liever tegen. Hij gooit heel wat opvattingen overhoop, gooit knuppels in het hoenderhok en geeft het liefst verwarrend eenvoudige antwoorden op prangende vragen.

Kortom een boek dat kan zorgen voor een verfrissende blik voor een frisse start na de vakantie.

Veel leesplezier,

Roberto